Βλέποντας την Αμμόχωστο από το «Σαλαμίνια»

40 χρόνια συμπληρώθηκαν σήμερα από την κατάληψη της Αμμοχώστου από τα τουρκικά στρατεύματα, στις 15 Αυγούστου 1974. Τα οποία, ξεκίνησαν ξανά, «τις ειρηνευτικές τους επιχειρήσεις», αμέσως μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων στη Γενεύη, στις 14 Αυγούστου του 1974 για να ολοκληρώσουν το κατακτητικό έργο του «Αττίλα ΙΙ». Με την ανοχή της διεθνούς κοινότητος, προπαντός των “Μεγάλων δυνάμεων”, και την ελλαδική αντίδραση να φτάνει μέχρι την αποχώρηση από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ και τις ηρωικές δηλώσεις του τότε υπουργού Εξωτερικών, “ότι η Ελλάς από την ατίμωση προτιμά τον πόλεμο”…  (δεν ήταν μαύρο χιούμορ).

Αντί άλλου κειμένου, το «Περί Ιστορίας» φιλοξενεί ένα ποίημα του Νίκου Νικολάου-Χατζημιχαήλ, από την ποιητική του συλλογή Διθαλάσσου (Κάρβας, 2012). Αφορμή του, μια από τις πιο γνωστές φωτογραφίες της τουρκικής εισβολής, από τον βομβαρδισμό της Αμμοχώστου στην πρώτη εισβολή, στις 22 Ιουλίου 1974. Στο βαρωσιώτικο ξενοδοχείο «Σαλαμίνια», ένας άτυχος νέος εγκλωβίστηκε μέσα στα συντρίμμια του κτιρίου, και ο φωτογραφικός φακός συνέλαβε το άψυχο γυμνό του κορμί και τα χέρια του να κρέμονται, «μεταξύ θείας και ανθρωπίνης (εν προκειμένω: τουρκικής) δικαιοσύνης». Εις αιωνίαν δόξαν των εισβολέων του 1974. Και όσων σήμερα τους μιμούνται.

«Σαλαμίνια»

Άνθρωποι τύχης είδωλον επλάσαντο,

πρόφασιν ιδίης αβουλίης (Αριστοτέλης)

Τι τύχη κι αυτός

Να βλέπει έτσι την πόλη του!

Για την ακρίβεια

Ένα μέρος της πόλης

Μια λωρίδα χρυσή αμμουδιά

Καταπράσινα περιβόλια

Να κρέμονται

Από έναν θαλασσή ουρανό.

Τα κάτω άκρα άνω

Φυτεμένα σε συντρίμμια

Τα άνω άκρα κάτω

Με τα δάχτυλα τεντωμένα.

Η πατρίδα ανάποδα γυρισμένη

Χώρεσε στην παλάμη του.

Σχολιάστε..

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s